Seminar om OK2013 og OK2015

FAOS holder seminar om overenskomstrunderne 2013 og 2015 i den offentlige sektor, hvor alle interesserede er velkomne.

De kommende overenskomstforhandlinger rammesættes af en præsentation af bogen ’Overenskomstforhandlinger under pres – OK2013 i den offentlige sektor’, der analyserer den forrige forhandlingsrunde på det offentlige arbejdsmarked. Det var som bekendt forhandlinger, der endte med konflikt og politisk indgreb. Mikkel Mailand fra FAOS præsenterer bogen, som efterfølgende kommenteres af professor emeritus Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet.

Som optakt til de forestående forhandlinger i 2015 præsenterer Nana Wesley Hansen fra FAOS et notat, der udstikker hovedlinjerne i det kommende overenskomstforløb. Du kan også høre mere om FAOS’ web-temaside, og hvor du kan finde de relevante informationer om OK2015, når forhandlingerne ruller.

Del 1:
Kl. 9.00: Kaffe og croissanter
Kl. 9.15: Velkomst ved forskningsleder Mikkel Mailand, FAOS
Kl. 9.25: Præsentation af bogen ’Overenskomstforhandlinger under pres – OK2013 i den offentlige sektor’ ved forskningsleder Mikkel Mailand, FAOS
Kl. 9.55: Professor emeritus Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet kommenterer bogen
Kl. 10.15: Replik ved Mikkel Mailand
Kl. 10.20: Spørgsmål (del 1)

Kl. 10.40-11.00: Pause

Del 2:
Kl. 11.00: Introduktion til overenskomstforhandlingerne 2015 og FAOS’ temaside på nettet ved forskningsleder Mikkel Mailand, FAOS
Kl. 11.15: Præsentation af aktuelt ’optaktsnotat’ fra FAOS om OK2015 ved adjunkt Nana Wesley Hansen, FAOS
Kl. 11.45: Spørgsmål (del 2)

Programmet slutter ca. kl. 12.00. Herefter vil der være en sandwich at gå hjem på.

FAOS’ OK-seminar afholdes på Københavns Universitet, CSS, Øster Farimagsgade 5, København K, lokale 7.0.34, onsdag den 19. november kl. 9.00-12.00. Se evt. skiltene på området for at finde vej.

Af hensyn til forplejning osv. må du meget gerne tilmelde dig via e-mail til acs@faos.dk senest torsdag den 13. november. NB: Angiv gerne, om du deltager i første eller anden del af seminaret eller begge.

Opdatering: Der er pr. 7. november lukket for tilmelding til arrangementet, da vi har nået maksimum.