FAOS-forsker besøger Harvard University

Lektor Anna Ilsøe, FAOS, præsenterer 2. december sin nyeste forskning indenfor digitalisering på seminaret "The Politics of Work and Welfare in the Platform Economy" ved Radcliffe Institute for Advanced Study, Cambridge, Massachusetts. Formålet med seminaret er at udforske politik og arbejde i platformsøkonomien. Platformsøkonomien refererer til den stigende andel af beskæftigelsen som finder sted via online platforme og som typisk afgrænser sig til en bestemt opgave i et bestemt tidsrum. Det kunne eksempelvis være opgaver formidlet via Uber eller Upwork. Seminaret  undersøger, hvorfor reaktionen på platformsøkonomiens fremvækst varierer voldsomt på tværs af lande, og hvordan de politiske økonomier ændrer sig i takt med denne udvikling.

Anna Ilsøe er inviteret af Peter Hall, Harvard Faculty of Arts and Sciences and Kathleen Thelen, Massachusetts Institute of Technology, som organiserer seminaret, hvor også udvalgte forskere fra bl.a. USA, Tyskland og Frankrig vil præsentere deres arbejde.

Læs mere om Anna Ilsøes forskning her