Sådan virker Den Danske Model

FAOS' sommerkursus 'Den danske model – under udvikling eller afvikling?' byder på fem dages intensiv, underholdende og udfordrende undervisning i den danske model. Med udgangspunkt i case-baseret undervisning vil du opnå en dybere forståelse af kerneelementerne i den danske model samt de aktuelle udfordringer, den står overfor.

Hvad er forskellen på forhandlinger om overenskomster i den offentlige og den private sektor? Hvad betyder de gule fagforeninger for den danske model – og hvordan påvirker globaliseringen den unikke måde, vi forhandler på i Danmark? Og i hvilket omfang er udenlandske virksomheder en del af den danske model? Disse og mange andre spørgsmål vil blive taget op i løbet af kurset.

Under kurset får du mulighed for at netværke med personer, som du måske ikke møder i dit sædvanlige netværk. Der er således aktører fra både den private og den offentlige sektor på kurset, herunder repræsentanter fra både arbejdsgivere og fagforeninger. Kurset giver dig dermed en oplagt mulighed for at styrke dit faglige netværk, og der bliver lagt op til aktiv deltagelse i kurset.

Kurset er en del af Copenhagen Summer University på Københavns Universitet og er skræddersyet til dig, der arbejder i en fagforening, arbejdsgiverforening, ministerium, en styrelse eller på anden måde har praktisk erfaring fra arbejdsmarkedsområdet.

Kurset finder sted fra d. 20. - 24. august 2018 i tidsrummet 9.00-16.30 og koster 19.900 kr. ekskl. moms. Prisen inkluderer undervisning, kursusmateriale og forplejning under kurset.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til kursuslederne Steen E. Navrbjerg og Nana Wesley Hansen.

Du kan læse mere om kurset her

Kurset er fyldt og der er desværre lukket for tilmeldinger!