23. marts 2015

FAOS-forsker valgt som formand for Dansk Sociologiforening

Lektor Anna Ilsøe er valgt som ny formand for Dansk Sociologiforening. Samtidigt skifter foreningen navn fra Dansk Sociologforening til Dansk Sociologiforening, og vedtægterne revideres, således at alle der arbejder med sociologi eller sociologisk analyse i Danmark kan optages som medlemmer uanset deres uddannelsesbaggrund. Anna Ilsøe skal stå i spidsen for at udvikle foreningen til en bred samfundsvidenskabelig forening, der repræsenterer alle, der arbejder med sociologi i den offentlige eller den private sektor, samt alle studerende inden for det sociologiske felt. Anna Ilsøe tiltræder som formand med en baggrund i mere end 10 års arbejdsmarkedsforskning ved Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier (FAOS), Sociologisk Institut, Københavns Universitet.