28. maj 2021

Deltag i ILERA 2021 verdenskongres

Få indblik i den nyeste forskning inden for arbejdsmarkedsrelationer i Norden og resten af verden. For første gang afholdes ILERAs verdenskongres digitalt og du får mulighed for at høre forskere fra hele verden fortælle om forskningens seneste resultater og tendenser.

Lunds Universitet i Sverige er 21-24. juni vært for den 19. International Labour and Employment Relations Association, ILERA, verdenskongres. Kongressen henvender sig til både forskere og praktikere, og der er rig mulighed for spørgsmål og debat.

Du får bl.a. mulighed for at høre oplæg om alt lige fra regulering af algoritmer i den voksende platformsøkonomi, ligestilling på arbejdsmarkedet til udfordringer for faglig organisering og kollektive forhandlinger med cases fra alle klodens kontinenter. Verdenskongressen byder selvfølgelig også på en række forskningsprojekter relateret til COVID-19 krisen, og de konsekvenser pandemien har medført på arbejdsmarkeder verden over. Blandt keynote speakers kan du møde generaldirektør Guy Ryder fra ILO og den svenske beskæftigelsesminister Eva Nordmark.

FAOS forskere deltager

Ud over centerleder på FAOS, Søren Kaj Andersen, som sidder i den akademiske komite bag kongressen, deltager en række FAOS forskere som oplægsholdere sammen med udenlandske kolleger, hvor de fortæller om resultaterne i deres seneste forskningsprojekter.

Du kan bl.a. høre Mikkel Mailand og Nana Wesley Hansen, der sammen med en række internationale kolleger, fortæller om overenskomstforhandlinger og arbejdsmarkedsrelationer i den offentlige sektor i skyggen af finanskrisen og nu COVID-19 krisen.

Anna Ilsøe og Trine Pernille Larsen fortæller sammen med en række andre nordiske forskere om atypisk arbejde i Norden før og efter Corona-krisen.

Om ILERA

ILERA er den førende organisering af forskere inden for feltet arbejdsmarkedsrelationer – altså parterne og deres forhandlinger lokalt, nationalt og internationalt. ILERA er en del af ILO – hvorfor kongressen i høj grad også henvender sig til praktikere.

ILERA blev oprettet i 1966, og dens generelle formål er at fremme studiet af arbejds- og ansættelsesforhold overalt i verden inden for relevante akademiske discipliner.

Organisationen udgøres af 36 nationale organisationer og har medlemmer over hele verden.

Der indkaldes til ILERA-verdenskongres hvert tredje år, hvor forskere og fagfolk mødes for at dele ideer om nye udviklinger, og praksis på området. ILERA organiserer også regionale kongresser gennem sine nationale organisationsmedlemmer. FAOS var vært for den regionale europæiske kongres i 2010.

Det koster 300 SEK at deltage i kongressen, som bliver afholdt digitalt fra 21. til 24. juni.

Tilmeld dig

Se program