17. juni 2020

FAOS søger postdoc til nyt projekt

Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier (FAOS), Sociologisk Institut, Københavns Universitet, søger postdoc til et projekt om sociale mediers betydning for faglig organisering og fagforeningsaktivisme.

Projektet skal belyse, hvordan sociale medier giver fagforeninger nye muligheder for at interagere med relevante arbejdstagergrupper, for derigennem at skabe bredere organisering og mere aktivisme. Projektet skal også belyse hvilke muligheder og dilemmaer dette skaber for de faglige organisationer og for den danske overenskomstmodel.

Stillingen er ledig til besættelse 15. september 2020 eller snarest derefter. Der er som udgangspunkt tale om en fuldtidsstilling af to års varighed, men med mulighed for forlængelse.

Kvalifikationer

For at kvalificere dig som kandidat til denne postdoc, skal du som minimum have en  samfundsvidenskabelig ph.d. grad, og ph.d.-afhandlingen skal gerne have omhandlet arbejdsmarkedsforhold. Det er en fordel, hvis du har forsket i faglig organisering, fagforeninger, medier eller aktivisme. Du er stærk i arbejdet med kvalitative metoder, men det er en fordel, hvis du også har erfaring med kvantitativ metode. Du kan formulere dig flydende både skriftligt og mundtligt på engelsk. Du har gode formidlings- og samarbejdsevner og kan indgå i tværfaglige forskningsgrupper.

Har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte lektor Mikkel Mailand.

Læs mere om stilling og ansøgningsprocedure