3. februar 2022

Nana Wesley Hansen den 7. mest citerede forsker på KU

Arbejdsmarkedsforsker Nana Wesley Hansen er den syvende mest citerede forsker på Københavns Universitet i 2021. I et år domineret af Corona-pandemien er hun en af de få på listen, der ikke har sundhedsvidenskabelig baggrund. Det skriver Uniavisen på baggrund af en undersøgelse foretaget af Akademikerbladet.

Nana Wesley Hansen er den 7. mest citerede forsker på Københavns Universitet i 2021, og en af de få med samfundsvidenskabelig baggrund. Det viser en opgørelse i Uniavisen, der har lavet en liste over de ti mest citerede forskere. Hun er samtidig nummer 36 på listen over de mest citerede eksperter i hele landet.

Nana blev især flittigt citeret i landets medier i forbindelse med de offentlige overenskomstforhandlinger i første halvdel af 2021, hvor hun kunne bidrage med sin store viden om overenskomstforhandlinger og det offentlige arbejdsmarked. Ligesom hun bidrog med viden og analyser i forbindelse med sygeplejerskekonflikten henover sommeren. Nana har i en årrække fulgt de offentlige overenskomstforhandlinger tæt og har i de senere år også beskæftiget sig indgående med overenskomstforhandlinger på det private område.

Se Uniavisens top 10 liste over Københavns Universitets mest citerede forskere 'Top 10: Coronaeksperterne dominerede medierne i 2021'

Læs også Akademikerbladets historie om landets 50 mest citerede eksperter i 2021.