29. september 2021

Ny podcast om fremtidens arbejdsliv

Nana Wesley Hansen fra FAOS er en af værterne i en ny podcast om fremtidens arbejdsliv som Ingeniørforeningen IDA producerer. Podcasten Workflow ser nærmere på alt det, som former vores arbejde og arbejdsliv.

Arbejdsmarkedet er under forandring på grund af ny teknologi, ny viden og nye udfordringer - lige fra klimakrise til mangel på arbejdskraft. I podcasten Workflow sætter Nana Wesley Hansen og medvært Anders Høeg Nissen fokus på udfordringer og muligheder, og forsøger i selskab med eksperter, forskere og andre gæster at finde løsninger. Det kan fx handle om at skabe en god hybrid mødekultur, gig-økonomi, indeklima, kunstig intelligens eller automatisering, eller om hvordan man kan tackle behovet for efteruddannelse og vidensmæssig opgradering.

Podcasten Workflow udkommer hver 14. dag og der er foreløbigt produceret to afsnit. En om flow – tilstanden, hvor man er arbejder ubesværet og glemmer tid og sted, og en om mangel på STEM-professionelle de kommende år.

Læs mere og lyt med her Workflow

Nana Wesley Hansen er arbejdsmarkedsforsker og lektor på Sociologisk Institut/FAOS på Københavns universitet.
Anders Høeg Nissen er tech-journalist og kendt fra Hardisken på DR’s P1.