Webinar om virtuel ledelse under Corona-krisen
Corona-epidemien har på ekstremt kort tid ændret mange menneskers arbejdsformer. I løbet af få dage har mange skullet finde måder at arbejde hjemmefra, nye arbejdslivsbalancer har skullet findes, og ledere har måttet finde nye måder at lede på, når medarbejdere ikke møder fysisk ind. Det har et nyt projekt kigget nærmere på og forskerne kan nu fortælle om de foreløbige resultater.
- Hvad sker der med medarbejdernes produktivitet, når de arbejder hjemme?
- Hvilke typer ledere klarer sig bedst under corona-krisen?
- Hvilke projekter og arbejdsfunktioner kan klares lige så godt virtuelt som ved fysiske møder?
- Har corona-krisens nye arbejdsorganisering (nogle arbejder hjemme, andre er på arbejdet) forskudt balancer mellem medarbejdergruppe?
- Hvor betydningsfuld er uformel information – og hvor bliver den information af, når mange arbejder hjemme?
Disse og mange andre spørgsmål vil blive belyst på webinaret af Steen E. Navrbjerg fra FAOS ved Københavns Universitet og Dana Minbaeva, Copenhagen Business School. Forskerne giver også bud på, hvilke former for ledelse og samarbejde, der vil have blivende effekt efter corona-krisen. Webinaret bygger på de foreløbige resultater af forskningsprojektet 'Covid-19: Virtuel ledelse under corona-krisen'.
Webinaret finder sted den 25. juni 2020 kl. 9.00 – 10.30
Oplægsholdere: Lektor Steen E. Navrbjerg og professor Dana Minbaeva.
Moderator: Professor Thomas Ritter
Projektet 'Covid-19: Virtuel ledelse under corona-krisen' er finansieret af Innovationsfondens COVID 19 særbevilling.